روزی بدون طلاق!

امروز در اخبار و جراید آمده که هیچ طلاقی ثبت نخواهد شد. سازمان ثبت دلیل این اقدام را "تثبیت و تحکیم بنیان خانواده و دعوت از زوجین متقاضی طلاق به منظور صلح" عنوان کرده است. به نظرم راه حل از این سریع‌تر و عملی‌تر به نظر حضرات نرسیده که یه همچین نسخه‌ای برای مردم پیچیدن. واقعا طلاق کی اتفاق می‌افته؟ وقتی که برگه‌های محضری امضاء میشه یا از مدت‌ها قبل؟ هر کدوم از ماها چند تا زوج دور و بر خودمون می‌شناسیم که دچار طلاق عاطفی شدن و فقط بخاطر بچه‌ها و مسائل مالی کنار هم روزها رو می‌گذرونن؟ از این طلاق ها چه آماری وجود داره؟ کاش به جای این کار چند خطی راجع به حق و حقوق آدم‌ها تو همین قانون ناقص و ناهماهنگ با شرایط اجتماعی امروز می‌نوشتن. کاش به دخترها به جای وعده سر خرمن دادن (مهریه‌های آنچنانی) درخصوص حق طلاق و دیگر حقوق قانونی‌شون توضیح داده می‌شد. کاش به پسرها یاد داده می‌شد که این روزها 110 تا سکه هم برای خودش مبلغی هست فراتر از توان مالی خیلی از اونها و تعداد زیاد سکه‌ها احترام و عشق اونها معنی نمی‌شه. هزاران کاش تو این مسئله وجود داره که حالا حالاها هیچ کدومشون به بار نمی‌شینه. حالا فردا چقدر سر شعبه‌های دادگاه و محضرهای ازدواج و طلاق شلوغ‌تر میشه بخاطر همین یک روزِ بی طلاق.

نظرات 2 + ارسال نظر
گلدونه شنبه 20 مهر 1392 ساعت 16:00 http://tondokhond.persianblog.ir/

خدا وکیلی کدوم کار اینها ناشی از منطق و اندیشه بوده که این دومیش باشه؟
اینها تو صورت مساله پاک کردن و سی و خورده اس سال ِ که تبحر دارن

شرمنده من سراغ ندارم

مریم... سه‌شنبه 16 مهر 1392 ساعت 12:21

راستش منم که صبح شنیدم به خودم گفتم...این دیگه سطحی ترین و ساده اندیشانه ترین نوع برخورد بااین اپیدمی فلج کننده جامعه ماست !!
درسته که ممکنه بگن این حرکتی نمادینه..اما بشرطی که به علل اصلیش هم توجه کافی بشه و برای حلش راهکار داشته باشند...نه اینکه با محدودیت و سواسازی دختر و پسر...نزارن این دو جنس...همو به اندازه لازم بشناسند و قبل از ازدواج مراوده داشته باشند تا ازدواج های ناموفق کمتر بشه حداقل...
سپیدارجان...بقول تو...فردا دوبله میشه ثبت طلاق...به اندازه امروز و فردا..

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.